Kök, regn och djur

Hade tänkt att rida min Chinapuff idag men det har ju varit ösregn och storm, och mig lockar det inte att sätta mig på hästryggen och ha det lite trevligt när det ösregnar! Det får bli en annan dag helt enkelt!
 
Hundarna ville inte gå ut och göra kvällskissen så en del håller sig till imorgon. Tycker inte att det är en bra idé, men det tycker uppenbarligen dom. Prinsessorna vill inte bli blöt om fötterna i onödan.
 
Småhästarna har sina regnjackor på sig så inte ryggarna ska bli så blöta. Chinapuffen gillar inte storm, då måste hon stå mitt ute på öppen mark för att hålla kollen. Wimsan som helst vill stå i driften och slippa regnet, men givetvis följer ledaren, får snällt stå med Puffen på öppen mark tills stormen lagt sig. Hon brukar vara jättetrött stackarn efter en sån här natt som väntar. China är alert så länge det krävs för att skydda sin lilla flock. Hon är duktig hon. Får pyssla om dom lite extra imorgon. Ställa in dom i stallet och borsta på dom en stund, då brukar de somna direkt.
 
Nya köket börjar ta sig! Köpte nya köksmöbler på Ulfåsa som nu är uppställt så vi kan ha en anständig plats att äta på. Mycket som ska inhandlas nu, bla inbyggnadsugn också. SMEG såklart för den lantliga stilen. Fint ska det va.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0