Psykbryt

Fick ett mindre psykbryt på Chinaflickan ikväll....jag menar hur farligt kan ett hörn i paddocken vara!!??
 
Förmodligen låg det ett lejon på andra sidan ogräset...men hallå detta var ju bara löjligt! Tänkte hon skulle tröttna efter 100 volter i samma hörn och ge sig. Men icke. Sen fanns det helt plötsligt ett lejon i ett annat hörn också...vad gör man!? Och sen ytterligare i ett tredje hörn syntes nåt annat farligt. Vet inte riktigt vad det var hon såg. Vad ska man skylla på? För sent att rida kl 21.00? Skymning? För pigg? För trött och ofokuserad?
 
Försökte förstås få Chinaflickan på andra tankar, ställning inåt/bort från lejonet. Backningar, bakdelsvändningar osv osv i närheten av hörnen. Men lejonet blev nog bara större och större för varje gång vi kom närmare hörnen och mina försök till att avdramatisera hjälpte inte ett dugg.
 
Nya tag imorgon antar jag.
 
Trött Chinaflicka äter kvällsmat...
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Cormint tyckte också att det var livsfarligt på banan i tisdags, men inte idag... :s Kanske kan ha varit blåsten?

Svar: Ja nåt var det, fast jag tyckte inte det blåste så mkt...men i hästvärlden kan det ju vara nåt helt annat :)
Jane

2012-08-02 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0