MSM

Någon kanske blev nyfiken på vad MSM är som China fick i tidigare inlägg? Läs nedan >>
 


MSM är ett organiskt svavel som är en mycket viktig beståndsdel för kroppens proteiner kollagen och keratin.

Gör håret starkare och mer levande, naglarna starkare och huden mjukare.

Samtidigt dämpar det allergiska reaktioner orsakade av föda, pälsdjur, damm och pollen.
Ett ämne som kan verka antiinflammatoriskt och smärtlindrande vid ryggvärk, artros, reumatism, ledvärk och andra sjukdomstillstånd – samtidigt som den hjälper mot förstoppning och andra magbesvär.

MSM är också en kraftfull antioxidant som sätter stopp för fria radikaler i din kropp.

MSM är en förkortning för MetylSulfonylMetan och är en mineralförening som finns i nästan alla våra celler.
Ska bli intressant att se om vi ser någon förändring på hästarna nu också :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm verkar vara bra :) Du får berätta sen om det funkar ;)

2012-06-25 @ 20:00:49
Postat av: Anonym

Från mig :)

Svar: Ja det kommer garanterat rapporter om MSM här på bloggen :) Det kan ta allt mellan 2-8 veckor har jag för mig jag läst nånstans innan man märker nån skillnad. Men jag tror att det är värt det! :)
Jane

2012-06-25 @ 20:01:13
URL: http://vickysangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0