Knäckt revben???

Vi red igår som sagt! Idag har jag så ont i kroppen så jag känner mig sjuk....jo jag/vi red ju igår. Ett revben fick sig en smäll, det gör ont när jag skrattar. Och bara det kan man ju skratta åt. Det smärtar i nacken på vänstra sidan..och även på en hel del andra ställen fördelat över min enochenhalvmeter långa kropp. Och nu kan man ju tro att jag ramlade av eller att nåt annat hemskt som kan hända när man rider häst. 
 
Men jag fixade min vurpa innan jag ens kravlat mig upp på Chinesen. Pallen som vi har till hjälp att kravla oss upp på fålarna med gav vika så trollmor for som en märla åt sidan. Och hamnade raklång bredvid Chinaflickan som tittade undrande på mig där jag låg. Hann inte reagera hur det gick till men på tonfallet jag hörde från dotra så blev hon orolig! Kände inte så mycket igår, lite ont på ett ställe på ryggen....idag har jag blivit manglad känns det som...jisses amalia!!
 
Dotra hade ändå sinnet i behåll och fotade mig när jag hade tagit mig upp på fötterna igen, så här kommer några bilder på det.
 
Här undrar jag nog va fasiken var det som hände egentligen!!??
Tappade solglasögonen...
Kravlade mig upp i sadeln på finaste Chinesflickan som inte rörde sig ur fläcken ens en gång när trollmor for i en rungande fart och nästan hamnade under magen på Tinkern.
Och fastställer något slags konstaterande att det är nåt fel på pallen.
Jaja....vi kom iväg lugnt och stilla på ridturen iaf.
 
Så idag blev det inte ridning med andra ord. Dotra och jag påbörjade vårstädningen i hagen istället. Vi orkade typ 4 kärror fulla med sk*t sen gav vi upp. Ja vi behöver ju inte ta ut oss redan första dagen, eller hur? Det känns ju som överkurs liksom. Ett revben är påtagligt mörbultat från gårdagen och det kändes att kratta och mocka! 
 
Under tiden vi städade hagen tänkte vi att fålarna skulle roa sig lite i lilla hagen som idag blev ledig. Vildhästen tog såna vårhopp att hon vippade TVÅ gånger!! Chinesen Hoppade också förstås men hon har bättre kontroll på sina fötter av nån anledning. Men är man en wimsig Vildhäst så kan vad som helst hända.
Ja här syns smutsfläckarna från vippningarna! Inte så farligt iofs men hon fick ett booboo på benet också och det kom BLOD....ja blod. Och det kan ju se värre ut än vad det är och det gjorde det. Vi blev loveydovey-ägare och tog ner fålarna till paddocken istället, där är det åtminstone plan mark. Där ska väl inte Vildhästen vippa...
Det gjorde hon inte heller, (om man inte räknar med en planerad rullning i sanden där Chinesen rullat sig innan) hon vågade inte röra sig så mycket alls för hon blir alltid lite mammig när hon har vippat så hon stod med oss i mitten av paddocken och tittade på när Chinesen gjorde sitt vårrus istället!
Måste stanna och pusta lite.
 
Har några fler bilder som Dotra fotat tidigare, så här kommer ett gäng!
 
Från ett läge till ett annat, så här ser det ut från Vildhästens rygg.
Denna syn är heller inte så vanlig i denna blogg. Chinesen och jag är först!
Mobilen är framme...inte så ovanlig syn.
Titta upp mamma! Jadå ok!
Vildhästen är ute och går.
 
Här äter vi lite gammalt gräs som tittat fram.
Tror bestämt att Vildhästen hittat lite hö här.
 
Nu mot nya djärva mål! (Soffan)
Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Miriam

Men nog skulle det vara trevligare att se att ni red med hjälm ändå, och ett gott föredömme för ungdommar.

Svar: Hej Miriam!Vad kul att du besöker min blogg!

Kort och gott är det så här: Vi rider med eller utan hjälm vare sig någon tycker det är bra eller inte. Vi har hästar för vår skull och inte för någon annans :)
Jane

2013-04-07 @ 19:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0