Klyschigt - amerikanskt

Kollade på en film igår. The greening of Whitney Brown. I filmen har en Tinker/Irish Cob/Gypsy Vanner en av huvudrollerna. Naturligtvis måste jag ju se den som Tinkermänniska!!
 
Men åhh...så klyschig amerikansk historia....tjejen populär i skolan, bortskämd, får allt hon pekar på. Pappa förlorar jobbet, de måste flytta ut på landet. Där går en häst lite som den vill där och de blir bästa vänner. I nya skolan blir tjejen utanför och får känna på hur det är att inte vara populär. Isolerad på landet, ingen täckning på mobilen. Den hon trodde var vän i förra skolan visar sig inte vara nån vän utan baktalar henne förstås.
 
I slutet av filmen kommer hon tillbaka till skolan där hon var populär och träffar alla igen, nu pratar hon med "nördarna" och har blivit en "normal" person efter sin flytt då hon fått lite insikt. Hästen följer henne överallt och sen levde hon lycklig i alla sina dagar ;)
 
Hahaha :) Ja den kan funka till unga hästflickor, trodde jag var en sån men gaahh....tji fick jag. Det ska ju vara en komedi, den enda gången jag skrattade var när tjejen ramlat av och hästen ska springa hem och varna. Så himla söt när han springer som en galning hästskrutten! :)
 
Ett minus i filmen är också att hästen "pratar" hela tiden, gnäggar frustar och ibland låter de inlagda ljuden som en hingst som ska möta en sto vid betäckning....illa illa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0