Vadå inkörd på rutiner!?

 Hahahaha :) Blir så full i skratt av denna lilla skithäst jag har alltså! Imorse när vi fixade stalljobbet dotra och jag stod fålarna och plockade i sig frukosten i vanlig ordning. De fick enligt rutinerna sina mineraler/vitaminer/biopromin i sina röda små bunkar i hagen. Ibland när jag är ensam på morgnarna så brukar jag multitaska och ta gottet samtidigt då jag kör ner vattnet. Idag fick de gottet innan vattnet....Chinesen ser att jag kommer ner med vattnet och kollar snabbt sin röda bunke om hon nyss fick den eller om det helt plötsligt kommit mer gott i den. Vad det rör sig i huvvet på den där Tinkern alltså!. Jisses :) 
 
Chinesen hjälper till med vattnet.
Så frångick vi rutinerna ytterligare och avbröt frukosten och tog en morgonridtur.
Men helt enligt rutinerna så äter vi naturligtvis gran!
 
Missnöjda damer som tycker att närkontakt är onödigt. Vildhästen vill men China säger nej :)
Då blir Vildhästen ledsen ;)
När vi yrat runt en stund så fick de knalla in i hagen igen. Och vad gör Chinesen då? Jo väntar på mellis! För det brukar de alltid få efter ridturen (vi brukar för det mesta rida innan mellis på eftermiddagarna)....ja det snurrar i det där Tinkerhuvvet må jag säga.
 
Här väntar hon på att Dotra ska komma med mellis...hehe :)
När kommer maten då undrar Tinkern!? Notera fullt hönät i bakgrunden :)
Haha :P
Wimsan fattar hur det ligger till iallafall som fortsatte med sin frukost så fort hon kom in i hagen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0