Måndag

Körde lite OnLine med Chinesen på stallplan. Hon är en lydig och lyhörd liten raggsocka som gör mig så stolt varje dag! Att få vara nära denna underbara är en av de goda tingen i livet!!
 
Här står hon still med en massa störning runtomkring. Smällde och svingade med sticken runt henne och hon rör sig inte det minsta. De flesta hästar skulle nog hoppa iväg åt helskotta om de fick den behandlingen :) 
Ska försöka få det filmat nån dag så ni får se hur det ser ut när jag okänsliggör henne (desensitize) med olika övningar med nh-sticken. Tycker faktiskt att fler borde okänsliggöra sina hästar mer så de blir mer "bombsäkra" att hantera, och mer lydiga!
Vildhästen väntar i bakgrunden.
 
Somnar nästan :P 
 
De fick gå ut i paddocken båda två en kort stund. Vildhästen är inte helt ok i sin fot ännu. Får se hur hon är när meducinkuren är slut och det gått ur kroppen.
 
Varmt och gott har det varit idag! Och är fortfarande... så därför ska jag gå ut med hundarna nu!
 
Ikväll tänkte jag påbörja en bok som följde med Amelia Sommar, "Om ett barn" heter den. Ja på titeln att döma så är den förmodligen ingen jätterolig bok men kanske intressant ändå. Det finns så många barn i vårt land som lever under hemska förhållanden....:/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0