En helt vanlig förmiddag

Medan grävarna gräver och fixar med grunden till utbyggnaden så tog jag mig i kragen och jobbade båda fålarna i töm. Nya selen passar som tur är båda två. Behövde spänna in lokorna lite mer på Loppan bara märkte jag då hon skulle börja trava. Lokorna retade henne så det blev bockelibock :) 
 
Det blev bara skrittarbete istället med Loppan Vildhäst. Hon var pigg och glad och väldigt framåt. Roligt att båda tycker det är så kul att jobba med sele och töm.
Glad efter jobbet :)
Raggsockans tur! Pigg som en mört!! Hon fick trava på och jobba lite mer än Loppan då hon är mer igång. Så spännande med omgivningen och sååå mycket att titta på. Fick pocka på uppmärksamhet så hon jobbade som hon skulle ett antal gånger ;)
Nöjd efter jobbet :)
Raggsockan ville stå kvar och hänga i öppningen en stund :)
Vände ryggen till en sekund då hade jag helt plötsligt två nyfikna fålar som stökade runt inne. Fick schasa ut dom :P
 
Det blev nomnoms efter jobbet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0