Lördagsmys

Om jag hade en frisk kropp så skulle jag vilja ha fler timmar på dygnet!
 
Idag har vi påbörjat jobbet inne i lagårn. Lösdriften kommer bli något mindre och det ska byggas ett par boxar i ena änden. Inte för att fålarna ska stå inne på nätterna utan bra för att det ska finnas tillgängligt helt enkelt. Återstår att se hur vi kan planera utrymmet så det blir så bra det bara kan bli för fålarna. Vi fick god hjälp av en granne/släkting att tömma lösdriften. 
Min far har också varit och fixat här idga. Byggt in diskmaskinen och fixat en tröskel i köket. Det är så skönt att ha människor runt omkring sig som hjälper till när man själv inte kan. Tack!
 
Tog fålarna på en promenad och jag lät Raggsockan springa lite lätt på långsnöre. Hon var lugn och fin. Trodde hon skulle hoppa och skutta som en tok eftersom de fått lite semester sedan vi flyttade hit. Men hon var så lugn och fin. Ute 24/7 är nog både tröttsamt och nyttigt :)
 
Har hela familjen hemma så de är lördagsmys på hög nivå!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vet hur det känns att vilja mera än kroppen ....men önskar dig bättre hälsa och lycka till med ert nya boende. Kram

Svar: Tack Bibbi! Kram
Jane

2014-01-26 @ 08:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0