Nöjd

Så jägarns nöjd!
 
Jag är så nöjd med mig själv idag! Båda pållarna har fått komma in för kvalitetsmys. Passade på att ta hand om Wims knottbett i navelområdet som hon surat över i ett par dagar. Sur som ättika blir hon när man är där och smörjer. Men det är bara att smörja på, hon tycker att det är skönt efter en stund. Jag använder Vegebom mot insektsbett och det blir bättre på några timmar efter en smörjning. Små skorvor och små sår efter insekter är i princip borta. Jättebra. Efter Wims rundsmörjning så fick hon hö att mumsa på och då jag tog in Chinapuffen för lite mys.
Borstade igenom henne ordentligt och selade upp henne och gick rakt ut i hagen och tömkörde. Slalom mellan träd och skritt och trav på volt. Som avslutning tog vi en avskrittning på grusvägen fram och tillbaka. China älskar verkligen tömkörning, Får helt enkelt göra det lite oftare med henne. En vagn att dra skulle också vara roligt förstås. Har velat ha det länge nu, men det blir när det blir. Det står högt upp på min önskelista iaf!
Lite kul anekdot...hittade en bild på tidningen Jordbrukaren, där min bild pryder förstasidan från förra årets final i kallblodsgaloppen, Östgötamässan i Mantorp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0