Aj aj!

Vi var på uteritt igår. 5 stycken blev vi! Fyra isisar och min Tinkertant. Väntade mig en lugn, trevlig och sansad tur. Phhööh! Har väl aldrig behövt hålla in Chinapuffen så mycket någon gång under alla år. Jisses...
 
Här gör vi oss iordning.
Här väntar vi på grannarna.
Hera blir otålig och står och sparkar för sig själv :)
Här är vi längst bak i ledet.
Det verkar ju lugnt! Men ganska snart tyckte Chinapuffen att hon skulle takta/trava/galoppera i täten hela turen. Jag såg inte mycket av de andra då vi var 50 meter före alla. Jaja, det var ju inte vi som skulle tränas så vi travade på. Vi var väl ute i 2 timmar....inte konstigt att Chinapuffen ramlade på knä och nästan gick omkull efter halva turen...i skritt. Hon hade väl slajmiga spaghettiknän efter allt spring. Men nog fasiken skulle hon trava hela vägen hem ändå! Gaaahh...
Lite trött var hon ändå efteråt, men bara en liten stund.
Fålarna verkar fräscha idag ändå. De har nog inte så dålig kondis. Trodde Chinapuffen också skulle vara trött...som jag!? Men Tinkertanten har mer ork än jag trodde tydligen. Ishesten håller väl igång henne så hon inte fryser fast på ett ställe i hagen :P
 
Ja efter gårdagens uteritt så är människokroppen förstås aj aj! Nacken är som stelopererad. Axlarna/skuldror spända som sten och sitter uppe vid öronen typ. Ljumskarna och höfterna ska vi inte ens prata om hur de mår. Huvudet är som sås och det susar i säven kan man säga ;) Men kul var det!
Imorgon är en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0